de6962ec3f813117663262b016aba038.jpg

 

Näin digiaikana ihmisiin on huomattavasti helpompi pitää yhteyttä. Tämän tulisi päteä työpaikoilla myös johtajien ja heidän alaistensa välillä. Näin syntyy parempi työyhteisö ja molempien on mukavampi työskennellä. Työntekijöillä voi hyvin olla mielessän erilaisia parannusehdotuksia työnteon näkökulmasta, mutta niistä ei uskalleta kertoa koska pelätään torjuntaa tai arvostelua. Näin ei tulisi olla, vaan johtajan pitäisi olla hyvä kuuntelija joka ottaa kaikki mielipiteet huomioon. Käytännön kokemus henkilöltä joka on erikoistunut johonkin tiettyyn tehtävään on aina hyvin arvokasta. Jos johtaja vaikka tarjoaisi palkkion hyvän kehitysehdotuksen antaneelle henkilölle, se varmasti innostaisi muitakin työntekijöitä jakamaan kokemuksiaan. Hyvä johtaja erottelee näistä kokemuksista jyvät akanoista, mutta ei lyttää huonompiakaan ehdotuksia päin naamaa.

Tätä kautta pätevä organisaatio kehittää itseään, ja parantaa kilpailukykyään. Tämä johtajan ja työntekijän parempi suhde auttaa luonnollisesti myös työntekijöitä. He voivat saada tarkkaa käytännön ohjeistusta kuinka parantaa työsuoritustaan, ja näin parantaa osaamistaan. Työntekijöiden osaamisesti tuli mieleen, että digitalisaatiohan auttaa heitäkin valtavasti, koska tietoa on niin paljon helpommin saatavilla. He pystyvät syventämään osaamistaan muiden saman alan ammittilaisten neuvoilla ja kokemuksilla. Verkko on täynnä tällaisia pieniä yhteisöjä, jonne tietynhenkiset ihmiset voivat kokoontua ja jakaa kokemuksia. Tämä pätee luonnollisesti myös johtajiin.